previewGaat niet alles zo gemakkelijk als je dat als ouder zou willen. Het ontdekken en accepteren van de stoornis is vaak een proces van ups en downs. In elke levensfase kom je met je kind weer voor nieuwe uitdagingen te staan. Soms gaat dit prima samen met je kind, soms is er hulp van buitenaf nodig om jullie kind te ondersteunen en jullie als ouders te ontlasten in de verzwaarde opvoeding.

Door het aanvragen van een persoonsgebonden budget (PGB) of zorg in natura (ZiN), kun je als ouders de hulp voor je kind inkopen die het nodig heeft. Wanneer er sprake is van een vastgestelde beperking en het kind in het dagelijks leven meer hulp nodig heeft dan andere kinderen van zijn of haar leeftijd komt u mogelijk in aanmerking voor PGB of ZiN. Wij helpen u graag bij het aanvragen van een PGB of ZiN.

• We ondersteunen u kosteloos in de aanvraag wanneer wij daarna de begeleiding mogen verzorgen.
  • Wanneer er een aanvraag is gedaan en de gemeente deze afwijst zijn de kosten voor de ouders: €52,50;
  • Wanneer er wel een indicatie wordt afgegeven maar u besluit de hulp elders in te kopen dan zijn de kosten voor de ouders: €162,50