previewGaat niet alles zo gemakkelijk als u als ouder zou willen? Het ontdekken en accepteren van de stoornis van uw zoon of dochter is vaak een proces van ups en downs. In elke levensfase komt u met uw kind weer voor nieuwe uitdagingen te staan. Soms gaat dit prima samen met uw kind, soms is er hulp van buitenaf nodig om uw kind te ondersteunen en u als ouders te ontlasten in de verzwaarde opvoeding.

Door het aanvragen van een persoonsgebonden budget (PGB) of zorg in natura (ZiN), kunt u als ouders de hulp inkopen die uw kind nodig heeft. Wanneer er sprake is van een vastgestelde beperking en het kind in het dagelijks leven meer hulp nodig heeft dan andere kinderen van zijn/haar leeftijd, komt u mogelijk in aanmerking voor PGB of ZiN. Wij helpen u graag bij het aanvragen van een PGB of ZiN.

We ondersteunen u kosteloos in de aanvraag wanneer wij daarna de begeleiding mogen verzorgen. Wanneer er een aanvraag is gedaan en de gemeente wijst deze af, dan zijn de kosten voor de ouders €52,50. Wanneer er wel een indicatie wordt afgegeven, maar u besluit de hulp elders in te kopen, dan zijn de kosten voor de ouders €162,50.